Log in
inloggen bij Cement
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Alle kennis / Artikelen

Ontworpen op extremen (2)

- 2 september 2013

Zo’n 10 tot 15 m ten oosten van de huidige Coentunnel is de Tweede Coentunnel gerealiseerd. Deze zinktunnel krijgt tijdens de gebruiksfase grote belastingen te verduren: 16 m water in het midden van het Noordzeekanaal en 8 m grond ter plaatse van de oevers. De maatgevende ontwerpscenario’s waren echter het zeetransport van twee dagen en de belasting uit een gezonken schip. In dit artikel wordt ingegaan op de gebruiksfase van de tunnel, vooral op de krachtswerking in de afgezonken tunnel en op de maatregelen met het oog op brand. In een eerder artikel [1] kwam de transportfase aan bod. Auteurs:ir. Coen van der Vliet, ing. Remco Lensen (ARCADIS Nederland BV)ir. Frederik Deurinck (SA Besix NV)ing. Gerrie Jonkheijm (CFE)  Lees ook deel 1 van deze artikelenserie op Cementonline.nl.

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

x Met het invullen van dit formulier geef je Cement en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over zijn producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren