Er is nog onvoldoende bekend of verkeerstrillingen zorgen voor een verzwakking van jong beton. De huidige richtlijnen voor civiele werken onder trillingsinvloed zijn conservatief. Gevolg hiervan zijn hinderlijke omleidingen voor verkeer tijdens onderhoud. Strukton Civiel heeft in samenwerking met de TU Delft een onderzoek uitgevoerd naar de noodzaak van de rigoureuze verkeersbelemmerende aanpak. Een theoretisch trillingsmodel van kunstwerken wordt gecombineerd met praktische metingen op de Hollandse Brug. In het dossier Hollandse Brug en het dossier Verkeerstrillingen Hollandse Brug vindt u de andere artikelen met deze thema's.
Verkeerstrillingen Hollandse Brug3201168VerkeerstrillingenHollandse BrugEr is nog onvoldoende bekend of verkeerstrillingen zorgen voor eenverzwakking van jong beton. De huidige richtlijnen voor civiele werkenonder trillingsinvloed zijn conservatief. Gevolg hiervan zijn hinderlijkeomleidingen voor verkeer tijdens onderhoud. Strukton Civiel heeft insamenwerking met de TU Delft een onderzoek uitgevoerd naar de nood-zaak van de rigoureuze verkeersbelemmerende aanpak. Een theoretischtrillingsmodel van kunstwerken wordt gecombineerd met praktischemetingen op de Hollandse Brug.1Onderzoek effect van verkeerstrillingen op onderhoud kunstwerken (1)Deze artikelenserie richt zich op onderzoek naar verschillendetechnische vraagstukken die in de problematiek van beheer enonderhoud van kunstwerken naar voren komen. Eerst wordtingegaan op de invloed van verkeerstrillingen op verhardendbeton in de jonge fase dat wordt toegepast als constructiever-sterking. Vervolgens op het ontwikkelde monitoringsysteemwaarmee de bewegingen van de brug en de verkeersbelastingenkunnen worden gemeten. Als praktijkcase komt de HollandseBrug aan bod.Verkeerstrillingen Hollandse Brug 32011 69
Reacties